احتمال انتقال بيماري از فرد آلوده به فرد مراقب چيست؟

۵ بازديد

احتمال انتقال بيماري از فرد آلوده به فرد مراقب چيست؟

اگر فاصله جسمي در رابطه با بيمار كرونري مشاهده و ماسك نبيند ، احتمال انتقال 95٪ است. اما اگر اين فاصله مشاهده شود و ماسك هم زده شود ، احتمال 1.5٪ يعني صفر نيست و هنوز هم ممكن است در فضاي بسته خانه عفونت وجود داشته باشد.
بسياري از افراد اعتقاد ندارند كه تاج خطرناك است و حتي اگر علائمي نيز داشته باشند ، تا زماني كه آزمايش نشوند ، اعتقاد ندارند كه بيمار هستند. اما مدتي است كه گزارش شده است كه فقط گروههاي در معرض خطر مانند زنان باردار و افراد بالاي 60 سال مورد آزمايش قرار مي گيرند. آيا فكر مي كنيد اين مسئله در كنار عدم توجه مردم به پروتكل هاي پيشگيري Covid-19 ، باعث انتقال بيشتر بيماري نشود؟كشورهايي كه امكانات بيشتري دارند آزمايش زيادي مي شوند. يعني اگر پرونده تاجي پيدا كنند ، هركسي را كه با آن در ارتباط بوده است ، آزمايش مي كنند. اما ما فرصتي براي آزمايش PCR از همه نداريم ، مگر اينكه بيمار واقعي و مشخصي داشته باشيم. دوره جوجه كشي اين بيماري از 2 روز تا 14 روز و بعضي اوقات حتي طولاني تر است و به افراد گفته نمي شود كه اصلاً در خانه بمانند. بنابراين ، در حال حاضر ، اگر ما از همه تست بگيريم ، ميزان بروز آن از حد بالاتر خواهد بود.
بنابراين آمار كشورهايي مانند ايالات متحده زياد است زيرا آنها زياد تست شده اند؟آنها آزمايش زيادي مي شوند و بيماري در آنجا زياد است. نيويورك اولين ايالتي بود كه متحمل رنج بسياري شد و با امكاناتي كه ايالات متحده در اختيار دارد ، اين اتفاق نبايد مي افتاد. با كورونا ، ايالات متحده و اروپا متوجه شدند كه تعداد تختخوابهاي بيمارستاني آنها ، به خصوص تختخوابهاي ICU ، كم است زيرا از نظر سلامتي بسيار خوبي دارند و بيشتر بيماران طي 24 ساعت مرخص شده و نيازي به اين تختخوابها ندارند. آنها مجهز بودند. با اين حال ، ما هنوز كمبود داريم. علاوه بر داشتن تختخواب ICU و سيستم تهويه مطبوع مكانيكي ، بايد دانش و آگاهي افرادي كه در بخش ICU كار مي كنند نيز افزايش يابد. تجربه اي كه در تهران داريم بسيار زياد است و ممكن است افرادي كه به ICU مي آيند كارهايي انجام دهند كه تخصصي باشد و در جاي ديگري كه چيزهاي زيادي از آن نمي دانند. كساني كه در بخش هاي ICU ما در تهران كار مي كنند قرار است افراد ديگري را در جاي ديگري آموزش دهند. در مقايسه با اروپا و آمريكا امكانات خوبي داشتيم ، اما به طور كلي دنيا امكانات كافي بيمارستان براي چنين بيماري همه گير ندارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.